Καλωσορίσατε στις ιστοσελίδες του μαθήματος [ΜΥΕ030/ΠΛΕ045] Προχωρημένα Θέματα Τεχνολογίας και Εφαρμογών Βάσεων Δεδομένων του τμήματος Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Οι ιστοσελίδες απευθύνονται στους σπουδαστές του μαθήματος αλλά ταυτόχρονα προσφέρουν και γενικότερη πληροφόρηση γύρω από την περιοχή των Βάσεων Γνώσεων και Δεδομένων.

Για το διαγώνισμα Σεπτεμβρίου (τα διαδικαστικά είναι ακριβώς όπως και τον Ιούλιο)

Όταν θα έρθει η μέρα του διαγωνίσματος, θα μπούμε στο MSTeams όπως προβλέπει το σχετικό πρωτόκολλο του Πανεπιστημίου. Μετά, αναλόγως του ποιο σύστημα θα έχει αποδειχθεί ευσταθές, θα δείτε την εκφώνηση. Υπάρχουν τα εξής σημεία:

  • Η παρούσα σελίδα του μαθήματος θα χρησιμεύσει για κάποια ανακοίνωση αν κάτι πάει στραβά.
  • Ο κωδικός του μαθήματος στο MS Teams είναι nn1xkf6. Για όσους παλιούς ξέρετε το μάθημα ως ΠΛΕ045: στο MS Teams εμφανίζεται με τον κωδικό ΜΥΕ030. You can't miss it.

  • Η σελίδα του μαθήματος στο ecourse είναι http://ecourse.uoi.gr/course/view.php?id=2194.
  • To turnin του μαθήματος. Αν τα υπόλοιπα συστήματα σπάσουν, το τελυταίο καταφύγιο είναι η παράδοση του διαγωνίσματός σας να γίνει μέσω αρχείου κειμένου, ως εξής: turnin exam@mye030 AM_NAME_exam.txt . Πρέπει να μπορείτε να κάνετε turnin αν χρειαστεί, με το δικό σας login (όχι του φίλου σας!).
  • Πρέπει να είστε γραμμένοι σε ecourse και MSTeams και να ξέρετε να κάνετε turnin αν χρειαστεί.

Εξ' αποστάσεως διαλέξεις

Συνδέσεις και υλικό:

  • Ο κωδικός του μαθήματος στο MS Teams είναι nn1xkf6. Για όσους παλιούς ξέρετε το μάθημα ως ΠΛΕ045: στο MS Teams εμφανίζεται με τον κωδικό ΜΥΕ030. You can't miss it.

  • Για να μην έχουμε φοιτητές 2 ταχυτήτων (λέμε τώρα): μπορείτε να δείτε κάποια uploaded videos στο Panos Vassiliadis YouTube channel στην playlist ΜΥΕ030, την οποία θα συμπληρώνω κατά το δυνατόν

TL;DR Τα παραπάνω ΔΕΝ υποκαθιστούν το κανονικό μάθημα -- απλά το συμπληρώνουν, ιδίως σε καιρό κρίσεως

Caveat. Προφανώς, ανάγκα και θεοί πείθονται. Και η παροχή σεμιναριακών διαλέξεων από διαδικτυακές πλατφόρμες βοηθά. Οι εγκύκλιες σπουδές, όμως, και η μαθησιακή διαδικασία που τις συνοδεύει, είναι άλλο πράγμα από την επαγγελματική επιμόρφωση, τη δια βίου μάθηση και όλα τα σχετικά. Το ότι προχωρούμε σε αυτή τη λύση ώστε να μείνετε ενεργοί και να μην χάσετε -όσο αυτό είναι δυνατόν- τη σύνδεση με τη μαθησιακή διαδικασία είναι μέτρο ανάγκης. Ούτε θα καταλήξουμε σαν ποντίκια στη φάκα, κολλημένοι σε μια οθόνη για να ξεχνιόμαστε.

Παράδοση μέσω turnin

Η παράδοση γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ μέσω turnin και για ασκήσεις και για την περιγραφή του project


Ασκήσεις: Η παράδοση των ασκήσεων γίνεται μέσω αρχείου pdf, ως εξής:

turnin exA@mye030 AM_NAME_exA.pdf κλπ,

όπου A είναι ο αύξων αριθμός της άσκησης (1, 2, ή 3).

Π.χ., αν το ΑΜ μου ήταν είναι 777, για την άσκηση 2: turnin ex2@mye030 777_VASSILIADIS_ex2.pdf


Project: για το project θέλω ένα text file που θα περιέχει: (α) AM, Ονόματα της ομάδας, (β) το link@Github, στο οποίο θα βρω αυτά που ζητάω στη σχετική λιστούλα, (γ) αν υπάρχει κάτι άλλο που θέλετε να μου πείτε. Θυμίζω ότι το παραδοτέο, ο κώδικας και το video θα είναι στο Github σας (βλ. παρακάτω).

Το turnin θα γίνει στο prj@mye030, ως εξής: turnin prj@mye030 AM1_AM2_AM3_prj.txt


Προσοχή: το turnin αντέχει αρχεία μέχρι 10MB (οπότε, αν το αρχείο σας ξεπερνά το όριο, σπάστε το σε πολλά)

Εργασίες που υποβάλλονται μέσω email απλώς θα αγνοούνται..

Ανακοινώσεις

  • [2020-09-21] Δείτε την τελική βαθμολογία, μετά την εξέταση Σεπτεμβρίου στη σελίδα της βαθμολογίας.

  • [2020-07-16] Δείτε την τελική βαθμολογία, μετά την εξέταση Ιουλίου στη σελίδα της βαθμολογίας.

  • [2020-06-27] Σύνοψη των επιλογών για το διαγώνισμα στην κορυφή της σελίδας. Κοιτάξτε να είστε γραμμένοι παντού.
  • [2020-05-27] Θερμή παράκληση να συμμετάσχετε στην αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνει στο διάστημα 1 Ιουνίου 2020 - 14 Ιουνίου 2020. Από την ανακοίνωση που μας εστάλη: "Το ερωτηματολόγιο βρίσκεται αναρτημένο στο σύνδεσμο https://classweb.uoi.gr στον οποίο έχετε πρόσβαση εισάγοντας τα προσωπικά σας στοιχεία. Στη συνέχεια επιλέγετε το μενού «Αξιολόγηση» το οποίο σας παραπέμπει στα διαθέσιμα προς αξιολόγηση μαθήματα σας."
    Ξέρω ότι γκρινιάζετε ότι κανείς δε σας ακούει όταν γράφετε σχόλια. Το ότι κάποια πράγματα από αυτά που εισηγείστε δεν γίνονται δεκτά (π.χ., "κράτα το project"), δεν σημαίνει ότι δεν διαβάζουμε με πολλή προσοχή τι γράφετε. Π.χ., οι λυμένες ασκήσεις φέτος, υπό τη μορφή video, δεν προέκυψαν από την αναστάτωση με την πανδημία, αλλά κυρίως από τα περσινά σχόλια (αυτό που άλλαξε λόγω πανδημίας ήταν ότι, αντί να βγάλω ένα pdf όπως σχεδίαζα, έκατσα κι έκανα τα video). Επίσης, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσες φορές τα σχόλια είναι controversial, π.χ., "μη λες το ίδιο πράμα 100 φορές" vs "μπορείς να τα λες και μια δεύτερη φορά?".

  • [2020-05-21] Στη λύση της άσκησης για το query optimization υπήρχε ένα λάθος που διορθώνεται εδώ στη διαφάνεια 9 (ο δαίμονας του copy-paste). Συγνώμη για την αναστάτωση!
  • [2020-05-18] Δείτε παραπάνω για το πώς να υποβάλλετε ασκήσεις και περιγραφή project. Για το project:
    • Το όνομα του project σας μπορεί να είναι ότι θέλετε. Αλλά θα πρέπει να φαίνονται οι συντελεστές, και οι όποιες τεχνικές λεπτομέρειες στο αρχικό README.md Μπορείτε να δείτε κι ένα παράδειγμα πολύ απλού Readme.md στο Delian Cubes και στο Hecate.
    • Eκτός από το φάκελο src, θα πρέπει να έχετε και ένα φάκελο deliverables που θα περιέχει (α) το pdf για το τελικό παραδοτέο, (β) ένα mp4 video, approx 10' length, showing your system at work, along with an explanation of the internal structure and design.
    • Θα σας πρότεινα να μπείτε στη διαδικασία να κάνετε το project σας public, οπότε να μεριμνήσετε να έχετε test + documentation όπως πρέπει.
  • [2020-05-14] Όπως ξέρετε, η Σύγκλητος αποφάσισε τη διεξαγωγή των εξετάσεων εξ' αποστάσεως, με έναρξη μετά τις 10 Ιουνίου. Στο πλαίσιο αυτό, σε ό,τι αφορά το δικό μας μάθημα:
    • Όλες οι προθεσμίες και (α) για τις ασκήσεις, και, (β) για το project μετατίθενται για τις 4 Ιουνίου 2020, 16.59.
    • Θα δώσω πληροφορίες για το πώς θα παραδώσετε τις ασκήσεις στο άμεσο μέλλον
    • Για το project: θα χρειαστεί να μου στείλετε το link @ github για το project σας στο οποίο θα αναμένω να δω, εκτός από το φάκελο src, και ένα φάκελο deliverables που θα περιέχει (α) το pdf για το τελικό παραδοτέο, (β) ένα mp4 video, approx 10' length, showing your system at work, along with an explanation of the internal structure and design. Θα σας πρότεινα να μπείτε στη διαδικασία να κάνετε το project σας public, οπότε να μεριμνήσετε να έχετε test + documentation όπως πρέπει. Μπορείτε να δείτε κι ένα παράδειγμα πολύ απλού Readme.md στο Delian Cubes και στο Hecate.
    • Οι βαθμολογία θα βγει με συντελεστές 4/10 για το project, 3/10 για τις ασκήσεις και 3/10 για το διαγώνισμα. Διαγώνισμα και project είναι υποχρεωτικά.
  • [2020-05-07] Δείτε την εκφώνηση της 3ης άσκησης εξασκήσεως! (όπως έχουμε πει, όλες οι προθεσμίες είναι υπό αναθεώρηση)
  • [2020-04-13] Δείτε την εκφώνηση της 2ης άσκησης εξασκήσεως! (όπως έχουμε πει, όλες οι προθεσμίες είναι υπό αναθεώρηση)
  • [2020-04-09] Η επόμενη τηλεδιάσκεψη θα γίνει την ΠΕ 2020/04/23, την εβδομάδα, δηλ., μετά την Μ. Εβδομάδα. Τα μαθήματα γενικώς θα διακοπούν στο διάστημα [Μ. Πέμπτη, Τρίτη του Πάσχα].
  • [2020-03-20] Δείτε πιο πάνω οδηγίες για την τηλεκπαίδευση του μαθήματος.
  • [2020-03-13] Για όσους από σας ανησυχείτε για τις προθεσμίες: προφανώς και θα αναθεωρήσουμε όλες τις προθεσμίες, όταν θα έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα σε σχέση με το lockdown. Μέχρι τότε, μπορείτε να είστε ήσυχοι ότι δε χρειάζεται να υποβάλλετε κάτι. Θα πρότεινα, όμως, να εκμεταλλευθείτε το χρόνο και να προχωρήσετε το project. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν θα επανέλθουμε σε λειτουργία, θα πέσουν όλα μαζεμένα. Ευτυχώς, το project μπορεί να προχωρήσει ανεξάρτητα. Αντιμετωπίστε το ως ευκαιρία να ψαχτείτε στο κομμάτι front-end.
  • [2020-02-21] Δείτε και την εκφώνηση της 1ης άσκησης εξασκήσεως!
  • [2020-02-21] Για όσους τυχόν δεν παρακολουθείτε: το μάθημα έχει υποχρεωτικό project, του οποίου την εκφώνηση και τα διαδικαστικά έχω ανακοινώσει στη σελίδα Project.
    Για όσους πάρετε το μάθημα, παρακαλώ δηλώστε ομάδα εδώ
  • Καλώς ήρθατε στις σελίδες του μαθήματος. Δείτε τα σχετικά links για περισσότερες πληροφορίες